Je jednoznačné, že srdcom továrenského mesta je fabrický areál. V druhom dieli baťovského podcastu sa budeme venovať tomuto areálu a jeho budovám. Povieme si o konštrukčnej stránke budov, o tom ako sa výrobná budova vo firme Baťa postupne vyvýja a zlepšuje. Vysvetlíme si aj číslovanie budov, ktoré nám pomôže k lepšej orentácii. Firma Baťa je obrovský...
Aký by to bol podcast portálu Baťovany.sk, keby sa nevenoval aj baťovským témam? V našej novej podcastovej relácii sa budeme venovať Baťovanom, ich histórii, architektúre a urbanizmu, ale budeme sa v nej rozprávať aj s ľuďmi zapálenými pre baťovské témy. V prvej časti podcastu si priblížime urbanizmus Baťovian. Vysvetlíme si základné princípy a pravidlá Ideálneho...
Zdravotné strediská, preventívne prehliadky a najmodernejšie vybavenie zvyšovali úroveň života a práce spolupracovníkov firmy Baťa a obyvateliek a obyvateľov jeho miest. Prevencia, hygiena a zdravá strava sa stávali súčasťou ich životov. Zdravie bolo veľkou a dôležitou témou vo firme Baťa. Na úvod je dôležité uvedomiť si, že v prvej polovici 20. storočia nebola zdravotná starostlivosť dostupná...
Zdravý životný štýl, pohyb, športovanie a fyzická zdatnosť, to všetko patrilo k predpokladom správneho baťovca a baťovky. Študenti Baťovej školy práce neboli len výborní žiaci, ale aj zdatní športovci. Batizmus naplno uplatňoval tézu: „V zdravom tele zdravý duch.“ Šport, každodenný a pravidelný pohyb boli neoddeliteľnou súčasťou filozofie firmy Baťa. Noví zamestnanci pri príchode do firmy dostávali brožúrku „Do nové...
Najväčšia sila plagátu spočíva v jedinečnej kombinácii obrazu, slova a farby. Práve vďaka tomuto magickému trojuholníku je plagát dlhé desaťročia najrozšírenejšou a najvyužívanejšou formou reklamy a dokáže osloviť obrovské množstvo ľudí. Okrem obchodu je táto forma prezentácie masovo nasadzovaná aj vo svete umenia. Originálne plagáty s pútavými a svojskými heslami s obľubou využívala aj firma Baťa. Pre reklamné oddelenie spoločnosti Baťa bol...
Slovo reklama má svoj pôvod v latinskom slovese reclamare, ktoré sa dá preložiť ako zvolať alebo kričať. Práve výkriky na zapadnutých trhoviskách, ktorými sa obchodníci snažili odprezentovať kvalitu svojich výrobkov, boli prvou skutočnou reklamou. Dejiny reklamy teda siahajú až do staroveku, no svoju zlatú éru zažíva reklama od 20. storočia. Každá firma dnes vie, že nestačí...
Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. Ak budete pokračovať v používaní tejto stránky budeme predpokladať, že ste s ňou spokojní. Informácie o spracovaní osobných údajov nájdete na stránke: Ochrana osobných údajovSÚHLASÍM